tisdag 18 november 2008

Natten


Känns som en sömnblogg det här ; ) Men det är ju så att i Mitt liv just nu kretsar många tankar och handlingar om sömn eller snarare bristen på den. I natt somnade Emelie 19 som vanligt! Duktig! Hon sov till 04.30 vilket var bra gjort med den nästäppa hon hr stackaren. Men där blev det svårt, egentligen skulle hon har legat kvar i sin säng och så hade jag gått in var femte minut, då hade hon säkert somnat om fort. Men vi hade nattgäst som hade en sen arbetskväll och skulle upp tidigt så jag blev lite stressad över att vi väckte honom. Så tillslut tog jag upp Emelie men hon kände nog min stress så hon blev uppskruvad istället så jag bad Lasse ta över. Han bar henne kanske 10 minuter och sedan somnade hon. Så det var ju bra i alla fall. Synd att jag var tvungen att ta upp henne bara, hoppas hon har glömt det nästa gång hon vaknar på natten.
Jag vet inte vad den här dagen har att erbjuda...det blåser jättemycket ute. Jag är nästan orolig att rutorna ska krossas. Så det känns inte så lockande att gå ut. Lasse jobbar till 14.30 idag och sedan ska vi till banken.
Nu ålar Emelie omkring här i helgrönt och fnissar. Och jag känner att ett blöjbyte inte vore fel nu. ; )

Hoppas du får en spännande och givande dag!
Kramen Damen

/Jessica

Inga kommentarer: