onsdag 12 november 2008

Då börjar vi!


Eftersom den nya eller kanske snart gamla trenden är att skriva en blogg så kan ju inte jag vara sämre!


Jag startar min blogg precis när jag kämpar med 5 minuters metoden med min dotter Emelie som har haft lite svårt att lära sig sova. Vi är inne på natt 4 och jag är faktiskt nöjd hittills. Igår sov hon mellan 19 och 04, var vaken 10 minuter och somnade om själv till halv 8. Jag kunde inte tro att det var sant!!! Så nu väntar jag med spänning för att se om mönstret är brutet om all kämparinsats har gett reultat. Fortsättning på det följer.

Tidigare vaknade vår skrutta mellan 5 och 14 gånger per natt samt åt 2 gånger...så du kan kanske förstå att efter 8 månader är det nödvändigt att försöka hjälpa min dotter och mig själv tilll bättre sömn. Hon föddes nästan 7 veckor för tidigt och ibland funderar jag på om det är därför hon har svårt att sova... hon har ju mycket annat att ta igen i både storlek och utveckling!!!
Vidare passar min sambo Lasse på att vara på kurs just denna vecka...hihi...närå jag passar på att testa fem minuters metoden när han är borta för att han visst är ännu mer blödig än jag. Dag två grät Emelie rätt mycket och efter 10 minuter ville Lasse ge upp och ge henne välling...fniss...inte lätt att vara pappa heller! Men han har det bra nu, är på kurs, äter lyxmat och sover hela nätterna...fuskigt va?

Nu ska jag fixa till min blogg lite och sedan se lite på roomservice och självklart Greys anatomy!!!


Kramen Damen

// Jessica

Inga kommentarer: