onsdag 10 december 2008

...sov du lilla Emelie...


Ojojoj vilken tuff dag lillskruttan har haft. Hon är såå röd i rumpstumpen så hon kan inte sitta varken när hon leker eller äter...gör hon det så gråter hon i ungefär 30 minuter efteråt. Jag har blivit rekommenderad en salva från apoteket som jag smörjer in men den hinner ju knappt sjunka in innan det är dags att byta blöja igen. Stackars, stackars liten! Hoppas verkligen att det är bättre imorgon! Nu sussar hon i alla fall sött... Bilden är från midsommar men visar ändå hur gott hon sover just nu. ; )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla vännen! Hoppas hon blir bättre snart. Mel hade likadant (?)i somras, det var typ vatten som kom ut ca 10 ggr om dagen. Efter några dagar poppade två tänder upp och allt blev bra igen.

Ett hett tips är att lägga på potatismjöl efter blöjbyte. Här har det funkat så bra att stjärten har behållit sin rätta färg. ;-)

Kram

Emma sa...

Stackars liten skrutt! Hoppas det blir bättre snart!

Jag måste säga att jag är imponerad av ditt idoga tränande! Jag ligger efter...