måndag 15 december 2008

Besviken!

Ja det blev ingen träning idag. Jag som verkligen ville och verkligen var på G. Jag och Lasse hade räknat ut allt, hur han skulle hinna sova innan jobbet och jag skulle hinna träna. Ja allt är ju lite krångligare nuförtiden.
I alla fall så var vi på öppna förskolan idag. Det var jättekul och Emelie krälade runt som en galning och lekte med de andra bebisarna. Hon har verkligen tuffat till sig.
Det blev lite bråttom därifrån för att jag skulle hinna till träning. Emelie somnade i vagnen och Lasse gick på en promenad med henne. So far so good! Men när jag höll på att packa kom jag på att plånboken med träningskortet låg i skötväskan tillsammans med mina telefoner.
Så jag kastade på mig kläderna och sprang runt och letade efter Lasse och Emelie. Tog bilen och körde runt cityringen men de syntes inte till. Så jag tog mod till mig och åkte till friskis ändå och frågade om det gick att ordna ändå. Ja, det gick om jag hade legitimation. Men den låg ju i plånboken. Då frågade jag om jag fick låna telefonen. Nja, sa hon i kassan, bara om det inte är mobilnummer. Vi har ju bara mobil och Lasse var ju ute och gick. Jag undrade om det inte gick att lösa på något sätt eller om jag kunde betala för mobilsamtal för jag hade några kronor i fickan. Jag fick till svar: Men lilla gumman. det fattar du väl att vi inte kan ta hänsyn till alla som är så klantiga som dig. Jag blev alldeles chockad...ett tyvärr hade väl räckt. Dessutom var tjejen i kassan säkert yngre än mig.

Så nu sitter jag här barnsligt besviken i soffan och arg över den här fruktansvärt otrevliga staden. Där service inte finns med i ordförrådet. Undrar om det finns någon stad där folk är lite mer vänliga! Något förslag?

Suck!

7 kommentarer:

Farmor sa...

Vad hurtig du blivit. Kul att du kommit i gång med träningen. Du kan ju träna i Hudik också när du kommer

Anonym sa...

Nej, vad grinigt gjort... Nog borde det väl ha gått att lösa så du hade kunnat få träna. De borde väl ha ett medlemsregister eller nåt? Ingalunda kan man väl ha full koll på alla sina saker jämt :-0

Marie sa...

Fyy fan! Vad förbannad jag blir!! Vilken f***a!!! Sån där går jag i taket på!! TUR att det inte va jag för då hade jag inte haft mitt jobb kvar...

Anonym sa...

Fy va dåligt!! Så typiskt friskis...åh va irriterande

Carro sa...

Ja, N'joy i Kumla är supertrevliga! Fråga Pani och Jenfa! De fixar nog det mesta och har du varit där förut så är det nog inga problem... Flytta från den där puckostaden vetja! Joina oss i Kumla!

Panni sa...

Nej Jessie!!! Kom till Fagersta, lilla myshålan! Här skulle det där aldrig hända!!!

Här känner alla alla så det räcker med att du bara visar dig, så får man svettas lite!

Tur det inte var MIG det hände, hade blivit så j-vla oxtokig!!! Bruden hade nog fått höra ett och annat!!! Nä, fy fasen, man har inget i serviceyrken att göra med den attityden!!!

usch, känner att jag blev alldeles upprörd nu... hihiih, kram på dig

Emma sa...

Jag vet hur det känns att bli kallad "lilla gumman". Hyfsat irriterande! Det verkar vara en trångsynt brud... Fast jag vet i ärlighetens namn inte om jag skulle få träna på mitt sportcenter heller utan kort eller leg. Det är så stort och har så många medlemmar...