fredag 12 december 2008

Luciafirande

Idag har Emelie sett sitt första Luciatåg. Det var min gamla klass som lussade på skolan. De har säkert vuxit 3 decimeter sedan jag såg dem sist. ; )

Blir tyvärr inget babysim idag eftersom Emelie fortfarande inte är bra i magen. Den röda rumpan verkar i alla fall börja svara på salvan som vi smetat på. Matlusten verkar komma tillbaka något. Vi fick i henne gröt till frukost och nu potatis och palsternacka samt morotspuré. Få se om det kommer ut igen eller om något av det får stanna kvar.

Vidare är Emelies nya läte...ma-ma...och hon använder det hela tiden när hon är ledsen. Mamamamama ylar hon. ; ) Än så länge låter det så gulligt att det inte ens är jobbigt att höra på.
Ikväll ska mitt jobb ha afterwork men Lasse jobbar och mormor är i Göteborg. Snyft! Jag tror jag börjar bli beroende av träning precis som Palli. Nu kan jag inte träna förrän på söndag för Lasse jobbar konstiga tider. Det är med andra ord stängt när han är ledig. Och det känns jobbigt...jag vill träna nu. Konstigt! Det trodde jag väl aldrig...att jag skulle kunna känna så!?

Här är Emelie på mammas jobb. Bella busar med Emelie som gillar att dra i det härliga håret.

Nåväl simma lugnt i snöslasket!

Inga kommentarer: