söndag 14 februari 2010

THAILAND!!!!!!!

Hej!
Uppdrag överraska pappa på sin 60 års dag i Thailand är inne på sin andra dag. igår anlände vi till Phuket efter drygt 11 timmars flygfärd. Resan gick bra förutom att jag naturligtvis blev tokförkyld natten innan avfärd. När vi slutligen kom fram till Phuket och bussen skulle svänga in på vårt hotells gata så ser vi två avslappade personer komma strosande längs med vägen. Nämligen mamma och pappa. jag och Lucas kastade oss omkull i bussen och gömde oss. Ville ju göra en mer storslagen entre än så. Vi fick iaf checka in på vårt fiiina hotell efter någon timme. Medan vi väntade gick vi och letade efter mamma och pappa på stranden men hittade dem inte. Slutligen sent på eftermiddagen gick pappa förbi vår uteplats mot poolbaren. SÅ Lucas och josefine smög sig upp bakom honom med videokamera och överrskade en minst chockad men glad pappa. Han hade inte anat någonting. Samtidigt kommer mamma längs med gången och alla fnissar. Jag själv satt bakom en palm och gömde mig. Men blev för ivrig nu så jag hoppade fram...SURPRISE!!!!
Hihiiii sååå roligt!'
Vi var rätt trötta igår. lucas har skött sig kanon. Han badar och bygger olika saker i sanden på stranden sover och äter glass.
Var ut och åt på Buffalo någonting...jättetrevligt ställe där en svensk tjej jobbar.
Idag är et pappas födelsedag och vi har firat det med att åka Tuk Tuk till Lucas stora förtjusning till en strand i Kata. Wow vilken strand vilket vatten. Stor skillnad mot när jag var i HuaHin för några år sedan. det här är Thailand det. Imorgon funderar vi på att åka och shoppa i ett shoppingcenter. Där slipper man pruta. Mamma är kanon på det..jag tycker mest synd om försäljarna när jag försöker lura dem på deras pengar...fast egentligen är det väl dem som lurar mig!!!!
Idag är det kinesiskt nyår här och det smälls smällare och dukas till fest överallt. Det är dessutom alla hjärtansdag. Så mycket fest är det.
Det fläktar skönt. Annars är det 35 grader i skuggan och 26 på natten samt 28 grader i vattnen. varmt och skönt alltså!!!!
Nu är min tid slut. återkommer snart med ny uppdatering!!!

kramar
från oss

3 kommentarer:

Isabelle sa...

Låter som att ni har det bra. Vad härligt! Kan tro att de blev rejält överraskade, så skoj!

Unknown sa...

Ha det så jätteskönt och hälsa alla från oss i kärrbo :)

Ankisvardag sa...

Det låter som att du har det helt fantastsikt! Annat än ett minusgradigt Sverige. Ha en fortsatt trevlig resa! Kram