torsdag 4 juni 2009

Morgonpromenad

Idag fick jag för mig att jag skulle börja ett nytt och mer hälsosamt liv igen! Så jag tog med mig hela familjen och gick på morgonpromenad... innan frukost. Vi bestämde oss för att gå i spåret en bit ifrån oss. 2,5kilometer kändes lagom...det skulle väl ta ungefär en halvtimme. Men något gick snett...det började att regna...och vi gick och gick och gick...men kom aldrig fram. Någonstans måste vi ha tagit fel väg. Så 2,5 kilometer blev i själva verket över en mil i regn och rusk, med en uttråkad men duktig 1 åring, en hungrig mamma och en fnissandes pappa samt en cityvagn. Ett tag ville jag bara sätta mig på en stubbe och gråta. Men vi tog oss hem och jag kan lova att det kommer att dröja innan jag kommer på en sådan här idé igen!!!

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag kan inte låta bli att skratta åt er lilla fadäs. Förstår att det inte var kul ute i spåret, men nu låter det desto roligare. Bra att du motionerar Jessie ; )

This is me- Christine sa...

Jag förstår dig fullständigt!
Men om man ska se lite positivt i det hela så om det blev en mil på promenaden så är det ju faktiskt fyra gånger 2,5 km...alltså hela fyra promenader:)