tisdag 10 februari 2009

Nya rutiner

Idag tror jag att Emelie ville leka hund. Hon kröp runt med sin strumpa i munnen och gjorde några konstiga fnissande och morrande ljud. SÅ himla söt!!!


Nu försöker jag lägga om Emelies rutiner. En dag ser numera ut på följande sätt:
Frukost runt 08
Mellis runt 10
Lunch mellan halv 12 och 12
Sova ca halv ett (Idag fick jag väcka henne efter två timmar.)
Mellis
Kvällsmat ca 17.
Bad och nattrutiner
Välling ca 18.45
Sova ca 19.
Det enda plumpen är vällingen hon äter en gång per natt. Hon behöver egentligen inte det men jag vet verkligen inte hur jag ska få bort det. Vi har försökt med femminutersmetoden men hon faller så lätt tillbaka eller vi kanske jag ska säga. Min förhoppning är att denna nya rutin ska göra henne tröttare mot natten så hon sover hela nätterna. Hoppas, hoppas, hoppas!

6 kommentarer:

Gizmo sa...

Håller tummarna att erat nya schema håller.. :D. kram på er mina härliga snickare

Anonym sa...

Bra med rutiner hos barn, tror dom bli att må bättre då i längden, även om det är jobbigt i början, så lycka till.

Anonym sa...

Ser fint ut! Hoppas det blir bra! :)

Anonym sa...

Nästan exakt samma rutiner som vi har och det funkar kanonbra här! Hoppas att hon börjar sova bra på nätterna. Har ni testat att ge lite vatten på natten istället? Så gjorde vi för att vänja av med välling och efter ett tag ville Alva inte ha något alls på natten.

Anonym sa...

Ska tilläggaq att vi också har nästan samma rutiner. Du vet ju hur de funkar redan. ;)

Vatten funkar dock inte här när han är vrålhungrig, men vissa ggr går det bra.

Anonym sa...

Guuu vad tjatig jag är! ;)

Jag kom på en sak som vi testade. Man kan försöka skjuta på nattmålet med en timme åt ggn (eller vad som nu passar) ungefär. Så när lillen är ledsen så kan man ge vatten och trösta, om h*n blir lugn så får h*n sova mer och vid nästa uppvak så gör man samma sak. Fungerar det inte så ges mat. Tillslut så skjuts nattmålet till frukost. Vi testade och det verkade funka, men sedan blev han sjuk och allt gick åt pipan. ;-)Tyvärr tar metoden lite tid och man får trötta nätter. Fast det får man ju i vilket fall. ;-)