fredag 4 september 2009

Förskolan


Idag hämtade både jag och Lasse, Emelie på dagis...där var det som vanligt full fart på Emelie och hon pratar med allt och alla. Haha! Idag hade hon satt en morot i halsen så nu vet personalen vad jag menar med att det kan bli rätt så otäckt... Men hon hade klarat upp det själv....fortsättningsvis ska dem riva morötterna! puh! Vidare är Emelie en envis dam...haha...det visste vi ju redan...hon blir väldigt arg när hon måste gå och sova middag. Det där med att ligga stilla på en madrass är inte riktigt hennes grej...haha....men personalen provar lite olika sätt att lägga henne...dem får väl hålla på...men jag säger det igen...låt henne sova UTE!!!
Tyvärr verkar hennes förkylning ta om igen...suck...men det är väl bara att bita ihop...det brukar väl vara så här de första åren på förskola?!?
Ikväll är det lugna gatan på Råbocksvägen...Emelie har somnat tidigt och Lasse är på after work. Så nu har jag lite egentid framför datorn...det behövs efter en mycket intensiv vecka med röriga barn, pusslande med Emelie, rörmokare, dammsugarförsäljare samt förkylningar för mig och Emelie...
Imorgon ska vi på "fest" på Önsta gryta på dagen. Emelie har gjort en blomma på förskolan som ska planteras på torget... sedan finns det tydligen andra familjejippon...vi får väl se...hoppas det inte vräker ner bara och att Emelie blir sämre! Hon har hängt på mig den sista timmen här på kvällen och var väldigt tacksam över att få sova kvart i sju... Lasse jobbar 21 -03 imorgon...knasig tid!
Nåväl simma lugnt i regnvädret!

1 kommentar:

Hille sa...

Men! De borde ju verkligen ha henne ute och sova då. Vet flera fsk där barnen får sova ute i sina vagnar...