tisdag 12 maj 2009

Busborgen

Idag har Emelie och Mira busat ordentligt på busborgen. Vi var där i 3,5h och de busade i ett. Så roligt!!! Vi hade från början tänk gå till öppna förskolan men när vi kom dit upptäckte vi att det var bara unga mödrar som fick komma dit och dit räknas tydligen inte vi....snyyyft! Jag kände mig genast 10 år äldre! Haha. (Jag har bilder på Mira också men jag hittar inte sladden till min mobil så jag får fixa det senare)
Emelie har varit på strålande humör, hon satt snällt i vagnen hela vägen från gryta till busborgen...det måste vara ca 3 km, sedan busade hon, åt sin lunch och även lite av min, knallade omkring och somnade snällt i vagnen på vägen hem. Underbar dag med andra ord! Så min sista önskan är bara att hon väljer att inte ta morgon klockan 05.30 varje dag samt sover något bättre även under natten! Tack!


Lasse har fått en ändring i sitt schema så han ska huxflux jobba natt. Fast han redan jobbat förmiddag. Men det positiva är att han inte behöver dit på två dagar sedan så det blir ju bra i alla fall. Vi har i alla fall tagit tillvara på kvällen och grillat ett jättegott kött samt gjort rotfrukter i ugn med fetaost. Emelie har hittat en ny burkmatsfavorit. Det är lasagne med lax och broccoli. Wohoo liksom!
Nu ska jag ladda inför schlagern!

Inga kommentarer: