torsdag 9 september 2010

Jobbat jobbar jobbar

Hur hinner alla med?!?! Jag förhandlar, pysslar om, servar och hittar på aktiviteter till andras barn varje dag... Jag träffar andras barn vaken tid mer än mitt eget... Vem är det som har bestämt att samhället ska se ut så?!? Bara några kilometer bort på sin egen förskola finns min fantastiska dotter som upplever nya saker, testar, utvecklas, gråter, skrattar osv och jag missar allt... Känns orättvist ibland!!! Jag hämtar henne på tok för sent, handlar, städar, lagar mat, myser en stund och sen stoppar jag henne i säng... Dagarna bara flyger förbi! Snacka om att man verkligen måste ta vara på tiden! Snart har hon vuxit upp och det är bara att hålla tummarna för att man lyckats skicka med henne några bra verktyg att ha med sig i livet! Slut på djupa timmen nu och tillbaka till idol! Älskar mig Emelie!!! Tänk att allt ändå gått så bra med tanke på hennes start i livet!!!! <3

2 kommentarer:

This is me- Christine sa...

Jag är övertygad om att du ger henne rätt verktyg:)
Du gör så gott du kan och du gör det BRA!
Men visst känns det märkligt att vara med andra barn mer än sitt eget....!
Stor kram till dig <3

Isabelle sa...

Ja, visst känns det konstigt att man spenderar så otroligt mycket mer tid med andras barn än sina egna... Väldigt jobbigt är det emellanåt...